گروه حوادث: 2 سارق کف‌زن با حرف زدن به زبان انگلیسی، خود را توریست خارجی جا زدند و اقدام به سرقت میلیونی از یک صرافی کردند

اما تصاویر ضبط شده توسط دوربین مداربسته، هردوی آنها را در دام پلیس گرفتار کرد. چندی قبل صاحب یک صرافی در تهران به شعبه 6 دادیاری دادسرای جنایی تهران رفت و با طرح شکایتی مدعی شد که 2 مرد که وانمود می‌کردند خارجی هستند، از مغازه وی سرقت کرده‌اند.

این مرد در اظهاراتش به دادیار سلیمانی‌فر گفت: وقتی این دو مرد وارد صرافی‌ام در حوالی میدان فردوسی شدند، شروع کردند به حرف زدن به زبان انگلیسی، طوری که باورم شد خارجی هستند و برای خرید ارز به مغازه‌ام آمده‌اند. آنها به زبان انگلیسی گفتند که قصد خرید یورو و دلار دارند و من هم 6 هزار یورو و 2هزار دلار آمریکا به آنها دادم.

وی ادامه داد: مردان جوان بعد از شمردن دلارها ناگهان همه آنها را به من پس دادند و گفتند که از خرید پشیمان شده‌اند و چند روز بعد برای خرید برمی‌گردند. بعد مغازه را ترک کردند و در شلوغی خیابان ناپدید شدند. من که از این ماجرا تعجب کرده بودم، شروع به شمارش پول‌های خارجی کردم و متوجه شدم که مردان به ظاهر خارجی، هنگام شمارش آنها، 1400 یورو و 1200 دلار را به سرقت برده‌اند.

با این شکایت، رسیدگی به این پرونده از سوی کارآگاهان اداره 5 آگاهی تهران آغاز شد و از آنجا که صرافی مجهز به دوربین مداربسته بود، ماموران به بررسی فیلم‌های ضبط شده توسط دوربین پرداختند. آنها در این بررسی‌ها به تصاویر واضحی از سارقان هنگام سرقت پول‌های خارجی دست یافتند و تحقیقات برای دستگیری آنها را ادامه دادند.

ماموران که احتمال می‌دادند این دو سارق بازهم برای اجرای نقشه خود در مقابل صرافی‌های میدان فردوسی آفتابی شوند، تمامی محل‌های احتمالی را زیر نظر گرفتند و با در اختیار داشتن تصاویر آنها، موفق شدند هر دو سارق جوان را دستگیر کنند.

دادیار سلیمانی‌فر با بیان این خبر گفت: متهمان که عظیم و امین نام دارند از مجرمان طایفه فیوج هستند و در پرونده هریک از آنها سابقه‌های متعدد کیفری در زمینه‌های سرقت، کف زنی، جعل، کلاهبرداری و کیف قاپی به چشم می‌خورد.

از آنجا که احتمال می‌رود سارقان با این شگرد از افراد دیگری نیز سرقت کرده باشند، دادیار دادسرای جنایی مجوز چاپ عکس بدون پوشش چهره آنها را در روزنامه‌ها صادر کرد و از شاکیان احتمالی خواست برای شکایت به اداره 5 آگاهی تهران واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

کد خبر 101690

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز